سود جویان دست به تخریب یک اثر تاریخی  در اردکان یزد زدند 

یزد فردا :متاسفانه باز شاهد تخریب گوشه ای از میراث گذشته و این بار در حاشه میدان تخریب شده بازار نو اردکان بودیم . مجموعه ای که شامل آب انبار ، مسجد ، برج وبارو و کاروان سرا است و قدمت آن به دوره صفویه بر می گردد.
این مجموعه زیبا و منحصر به فرد در زمان رضا خان تبدیل به اولین زورخانه اردکان می شود و سپس در چند سال قبل تبدیل به سالن کاراته می شود.
بنابر این فعلا متولی آن تربیت بدنی اردکان بوده است اما متاسفانه رییس هیات کاراته اردکان با جمعی سود جو به طور پنهانی و حتی غیر قانونی محل مذکور را خریداری می کنند و علیرغم تلاش های تربیت بدنی و نماینده محترم اردکان و جمعی از میراث دوستان ، شبانه به پشت بام این بنای تاریخی رفته و با وجود قرار داشتن اثاثیه ورزشکاران دست به تخریب این بنا می زنند .
خوشبختانه امروز 2/2/85 افرادی که دست به این کار زده بودند توسط نیروی اتظامی بازداشت شدند و در حال حاضر پرونده آنها در حال پی گیری ست.
نکته ای که قابل اهمیت است آنکه چرا پیشتر این اثر تاریخی در به ثبت آثار ملی نرسیده و چرا باید بعد از مرگ سهراب نوشدارو داد؟ به راستی چه کسی پاسخگوست؟
به هرحال میراث دوستان معتقدند اگر این پرونده به طور جدی پی گیری نشود ، به طور حتم این آقایان این بنا ارزشمند را نیز همچون حسینیه ی بازار نو ، کشکنو ، فاطمیه و منظریه و... به طور کامل تخریب خواهند کرد !
آیا می توان به این راحتی هویت و وطن خود را زیر پا گذاشت و زیر تیغ زمانه برد؟
منتظریم ببینیم مسئولین چه مي كنند.

یزدفردا    حمید حاجی اسماعیلی 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا